بررسي هاي جديد نشان مي دهد كه مصرف شكلات , قواي مغزي افراد را
افزايش مي دهد .
نتيجه تحقيقي جديد در آمريكا نشان داد مصرف شكلات هاي حاوي شير
در بهبود عملكرد مغزي افراد موثر است.
نتيجه بررسي اخير محققان دانشگاه ويرجينياي غربي درباره افراد داوطلبي
كه انواع شكلات را مصرف ميكنند , نشان داد مصرف 85 گرم شكلات
حاوي شير پس از مدت 15 دقيقه حافظه كلامي و بينايي افراد را به
گونه چشمگيري افزايش مي دهد.
همچنين برپايه نتيجه اين پژوهش مصرف شكلاتهاي تلخ نيز باعث كاهش
زمان عكسالعمل و بهبود كنترل تكانه ها در افراد مي شود.
پيش از اين نيز بررسي ها تاثير شكلات هاي تلخ را در پيشگيري از
بروز بيماري هاي قلبي , عروقي نشان داده بودند .